VOETREFLEXOLOGIE

Doorheen ons ganse lichaam lopen energiebanen die op één of andere manier in verbinding staan met onze voeten. Op onze voeten vinden we daardoor contactpunten die we gaan gebruiken tijdens de behandeling. We gaan die contactpunten of reflexzones stimuleren, zodat het lichaam gaat reageren en blokkades -die dat normaal functioneren verhinderen- opheffen.  Dit alles brengt het lichaam beter in balans, verbetert de bloed- en energiedoorstroming en heeft een positieve invloed op het zenuwstelsel, kortom het werkt ook zelfhelend. Uiteraard werkt het ook ontspanning in de hand.

Doordat afvalstoffen uit organen en weefsels sneller worden afgevoerd en voedingsstoffen beter hun doel bereiken, zorgt dit voor een heropleving van ons lichaam. Het kan dan ook bij zeer veel klachten verlichting schenken. Het brengt lichaam en geest terug in balans.

Reeds duizenden jaren terug kende men o.a. in het Oude Egypte, in het Verre Oosten, bij de Noord-Amerikaanse indianenstammen... de positieve invloed van voet- en/of handmassage. Men besefte dat ziekte het lichaam kon ontregelen en vrije doorgang van energiestromen belemmerde.

Wordt deze doorstroming verhinderd, dan spreken we van een blokkade. Bij een blokkade is er  een verminderde stofwisseling rond het aangetaste gebied. Zuurkristallen zetten zich op de zenuwuiteinden in de voeten, waardoor ons lichaam uit balans raakt.

Voor jong en oud, gezond en ziek.

Het brengt rust, ontspanning, betere ontgifting, en is zeker aangewezen bij slaapproblemen, stress, depressie, hoofdpijn, spier- en gewrichtspijnen, menstruatiepijn, wanneer men vocht vasthoudt, bij huilbaby's, slechte bloedcirculatie, burn-out,  chronische vermoeidheid, ademhalingsproblemen... of gewoon om te genieten,...

Echter een voetbehandeling vervangt nooit een bezoek aan de dokter, het kan wel een goede aanvulling zijn. Ook voor diagnoses moet men bij de dokter zijn. In bepaalde gevallen is een schriftelijke toestemming van de arts vereist. Hebt u hierover vragen? Leg deze voor bij het maken van uw afspraak.

PRIJS 2021

volwassenen